چگونه زمان خود را به عنوان یک صاحب کسب و کار به طور موثر مدیریت کنید


به عنوان یک صاحب کسب و کار ، شما لازم نیست بگین که چقدر وقت شما ارزشمند هست و این موضوع کاملا مشخص و قابل درک هست، اما برای مدیریت زمان باید نکات زیر رو در نظر بگیرید:
اهداف خودتون رو بشناسید:
مطمئن بشین تنها فعالیت هایی رو که اهداف کسب و کار شما رو شامل میشه دنبال کنین، هرچیز دیگه ای بجز این حواس پرتی و تلف کردن زمان هست. هدف روزانه شما باید در زمینه انجام وظایف و فعالیت هایی باشه که به طور مستقیم به تولید درآمد و رشد کسب و کار شما کمک می کنه.
برنامه ریزی از قبل:
بدترین کاری که می تونید انجام بدین اینه که یک روز بدون دونستن کاری که قراره انجام بدین ، شروع کنین . زمانی که شما ممکنه صرف برنامه ریزی کنین بسیار مقرون به صرفه تر هست نسبت به زمانی که دچار سردرگمی میشید و نمی دونید باید چه کاری انجام بدین.
به عنوان راه حل کارهای زیر رو می تونید انجام بدین :
-
همیشه 15 دقیقه در شب وقت بزارید و برنامه روز بعد خودتون رو بنویسید:
همیشه کار های خودتون رو از پرفشار به کم فشار مرتب کنین تا در ساعات ابتدای روز کارهای سنگین رو انجام بدین و زمان کافی برای انجام اون ها داشته باشین.
-
اولویت بندی عاقلانه:
وظیفه روزانه شما اینه که تجزیه و تحلیل کنین که چه چیزی در برنامه روزانه تون قرار بدین و کدوم فعالیت در کدوم دسته قرار می گیره.شاید براتون سوال باشه چطور کار ها رو دسته بندی کنم؟ خوب در جواب میتونم بگم،کارها رو می تونید به چند دسته زیر تقسیم کنید:
-
- مهم وضروری: باید انجام این کار ها رو در اولین اولویت برنامه روزانه تون قرار بدید.
- مهم است اما ضروری نیست: کار های مهمی که باید انجام بشه، اما در نگاه نزدیک، مهم نیستن و در نهایت شما تصمیم می گیرین چه زمانی این کار ها رو انجام بدید.
- فوری اما مهم نیست: کار هایی که باید در آینده ای نزدیک انجام بدید اما خیلی از درجه اهمیت بالایی برخوردار نیستن.
- فوری نیست و مهم نیست: اولویت این کار ها کم هست و می شه خیلی بعد تر انجام بشه.
تمرکز کنید:
همیشه آمادگی خودتون رو برای تمرکز بر وظایف و فعالیت های مولد تر و پویا حفظ کنین.اینجوری باعث میشه کارتون از حالت یکنواختی خارج بشه و به کارتون علاقه مندتر بشین.
خستگی ناپذیری:
ممکنه برای رسیدن به هدفتون ده ها بار و شاید صد ها بار باید تلاش کنین تا به مقصودخودتون برسید و چیزی که مهمه باید به هدفتون ایمان داشته باشید و از شکست های کوچیک و بزرگ توی مسیر رسیدن به هدفتون نترسید و خسته نشین و دست از تلاش کردن برندارین.
از ابزار های همکاری استفاده کنید:
برای موفقیت در کسب و کارتون از هیچ زمانی برای ارتباط با همکاراتون غافل نشید و از همه زمان تون بشترین بهره رو ببرید. برای این کار هزاران ابزار همکاری وجود داره که می تونه شما و تیم شما رو قوی تر و کارآمد تر کنه .ابزار هایی نظیر گیت هاب ، گروه های تلگرامی و یا سایتی مثل www.Trello.com می تونه پل ارتباطی شما باشه با همکاراتون در هر زمانی.
مراقب خوت باش:
شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید ذهنی هشیار و آگاه داشته باشین که تنها با مقدار کافی از خواب و ورزش به دست میاد. یک ذهنیت بسیار کارآمد به شما این امکان رو میده تا به راحتی از حواس پرتی جلوگیری کنین و فعالیت های بیهوده رو شناسایی کنین و زمان تون رو به خوبی مدیریت کنین.شما به عنوان یک صاحب کسب و کار یا فرد علاقه مند به این حوزه چه راهکار هایی رو پیشنهاد میکنید؟
دیدگاهتان را بنویسید