سئو در سال 2020


قبلا هم در نوشته های زیادی از بلاگ سایت در مورد سئو و اهمیت اون صحبت کرده بودیم.شاید بد نباشه قبل از مطالعه این نوشته نگاهی هم به مقاله ” تصورات غلط در مورد سئو ” بندازید و بعد از اون هم در ادامه، این مقاله که در مورد سئو در سال 2020 هست رو مطالعه کنید.
به خوبی میدونید که سئو اینطور نیست که شما برای یک بار اون رو یادبگیرید و تا به همیشه بتونید از اون استفاده کنید. نه تنها علم سئو، که مباحث مربوط به دنیای تکنولوژی شما رو مجبور میکنند تا مرتبا خودتون رو به روز کنید تا از دنیا عقب نمونید. گوگل سالانه تغییرات زیادی در الگوریتم های خودش ایجاد میکنه تا بتونه به اون چه که واقعا کاربر میخواد نزدیکتر بشه.
پس زمانی که گوگل مرتبا در حال آپدیت کردن الگوریتم های خودش و مباحث مربوط سئو وب سایت ها هست شماهم مجبور هستید که دانش خودتون رو در این زمینه به روز کنید. چرا که رقبا شما خیلی سریع به این فکر می افتند که خودشون رو با تغییرات جدید همسو کنند و شما تصمیم ندارید از اون ها عقب بمونید .خب در ادامه به صورت موردی سئو در سال 2020 رو بررسی میکنیم.
بهینه سازی snippet ها
خود گوگل همیشه به عنوان یک نقش اصلی در کنار رقبای تمامی وب سایت ها ظاهر میشده و تقریبا همه قبول کردند که باید به اصولی که مشخص میکنه پایبند باشند. این ویژگی تجربه بهتری رو برای کاربر فراهم میکنه به طوری که در نتایج جست و جو گوگل نمایش داده میشه. روال کار به این صورت هست که در صفحه نتایج گوگل شما اطلاعات بیشتری از لینک هارو میبنید که قطعا در انتخاب لینک ها تاثییر خیلی بیشتری داره و نقش موثری رو ایفا میکنه.البته که نمایش بیشتر اطلاعات از لینک های شما باعث جذب بیشتر کاربران میتونه بشه و نقش مهم خودش رو اینجا نشون میده.
تست A/B
یکی از مهم ترین مواردی که میتونید انجام بدید انجام تست A/B هست که میتونید حداقل بر روی تیتر ها و عنوان های نوشته هاتون انجامش بدید تا به اون گزینه مد نظر و برتر برسید. شما شاید یک عبارت رو در گوگل سرچ کنید و به عنوان مثال لینک سوم نسبت به لینک دوم یا اول به اونچه که شما میخواید نزدیک تر هست پس بر روی لینک سوم نتایج جستجو کلیک میکنید و وارد سایت میشید.
حالا در نظر بگیرید این اتفاق برای تعداد خیلی زیاد از کاربران دیگه هم بیفته، پس گوگل متوجه میشه که در این کلمه یا عبارت کلیدی لینک سوم نتایجش برتری نسبت به اول و دوم داره گرچه اون ها از لحاظ سئو وب سایت های قوی تر بودن اما نوبت میرسه در این مورد لینک سوم جایگزینشون بشه. اگه با تست A/B آشنایی کامل ندارید و چیزی ازش نمیدونید من قبلا یک پست کامل با عنوان “آشنایی با تست A/B و اهمیت آن” نوشتم که حتما پیشنهاد میکنم اون رو مطالعه کنید.
اهمیت ویدئو
همیشه ویدئو تاثییر زیادی در سئو داشته و هر چه میگذره اهمیت اون بیشتر هم میشه. البته که منتشر کردن ویدئو هم اصول خودش رو داره. همیشه سعی کنید بعد از انتشار ویدئو ها در سایتتون اون هارو در شبکه های اجتماعیتون هم به اشتراک بزارید. به اشتراک گذاشتن ویدئو شما در یوتیوب میتونه تاثییر زیادی در روند رشد سایتتون داشته باشه البته به شرطی که به درستی انجام بشه و عنوان، تگ ها و … رعایت کنید.پس از اهمیت ویدئو ها غافل نشید.
امنیت وب سایت
همچون گذشته امنیت هم نقش مهمی رو داره، کاربری که وارد سایت شما میشه باید امنیت لازم رو داشته باشه. البته بحث امنیت یک مبحث گسترده هست و خب ما در این نوشته فرصت کافی برای پرداختن به اون رو نداریم بنابراین به طور کلی میتونیم حداقل به گواهینامه SSL و تبدیل آدرس سایتتون از HTTP به HTTPS اشاره کنیم. اگه تا به حال برای وب سایتتون این کار رو انجام ندادید بهتر هست که هر چه سریع HTTPS رو بر روی آدرس سایتتون فعال کنید.
اعتبار دامنه
گوگل از الگوریتمی به نام Expertise Authoritativeness Trustworthiness استفاده میکنه که خب هر روز با دقت بیشتری نسبت به قبل به دامنه شما اعتبار میبخشه. با توجه به مسائلی مثل امنیت کاربر، کیفیت محتوا و موارد دیگری دامنه شما معتبر تر میشه. احتمالا در آینده در مورد مبحث اعتبار دامنه پست کوتاهی رو منتشر کنیم.
mobile-friendly
خیلی خوب میدونید که روز به روز اهمیت گوشی های موبایل هوشمند رو به افزایش هست و خودتون هم جدای از بحث شبکه های اجتماعی برای سرچ کردن در مورد یک مطلب یا نوشته بیشتر سعی میکنید اون کار رو با تلفن همراهتون انجام بدید. پس با توجه به اهمیت روز افزون تلفن های همراه و نتایجی که آمار های جهانی از میزان استفاده اون ها ارائه میدن اگر شما در سال 2020 وب سایتتون رو برای تلفن های همراه و تبلت ها بهینه سازی نکرده باشید ضربه سنگینی خواهید خورد و مشتریان زیادی رو از دست خواهید داد .
برای گول زدن گوگل تلاش نکنید!
گوگل روز به روز نسبت به قبل قوی تر و به روزتر میشه پس شما مثل گذشته خیلی راحت نمیتونید با انجام یک سری اصول گوگل رو دور بزنید و نتایج خوبی رو کسب کنید. یک اصل اساسی که همیشه باید رعایت کنید تولید محتوای با کیفیت هست که نمیشه اون رو انکار کرد. تولید محتوای با کیفیت همیشه اهمیت زیادی داشته که الان نسبت به گذشته اهمیت اون بیشتر هم شده.
معمولا کاربران قبل از اینکه کاملا یک متن رو بخونند نگاهی به عنوان و سرتیتر های اون نوشته میندازند تا از جذابیت اون باخبر بشند. پس باید بتونید با انتخاب عنوان ها و سرتیتر های جذاب کاربران رو به خوندن و مطالعه نوشته های سایتتون دعوت کنید تا زمان بیشتری رو در سایت شما صرف کنند.همچنین سعی کنید طول و تعداد کلمات مقالتون استاندارد باشه و یک مقاله خیلی کوتاه و یا خیلی طولانی رو نداشته باشید.
اهمیت جست جو صوتی
سال2020 قراره که مانور های زیادی بر روی جست جو صوتی داده بشه و نقش اون خیلی پر رنگ تر بشه. موتور های جستجو برنامه های جالبی رو برای جست جو صوتی در نظر گرفتند.البته که امروزه کاربران زیادی هم درخواست های خودشون رو در گوگل به صورت صوتی ثبت میکنند.
نقش مهم هوش مصنوعی
اینطور که شواهد نشون میدن گوگل در سال 2020 بیشتر به سمت هوش مصنوعی خواهد رفت که خب این یک رفتار دور از انتظار هم نبود و کاملا طبیعی هستش. پس احتمالا نتایج با توجه به رفتار های کاربران در لحظه و مشخصات دیگری تغییر خواهد کرد که خب این شاید کمی کار رو برای ما پیچیده کنه و نیاز باشه یک سری بازنگری ها انجام بدیم.
در پایان لازمه که این مورد رو مجددا گوش زد کنم که محتوایی که مورد پسند کاربر شما باشه و کیفیت لازم رو داشته باشه از هر فاکتوری مهم تر هست پس همیشه با انجام یک سری اصول مثل تست A/B علایق کاربرانتون رو پیدا کنید و آنچه که لازم هست رو انجام بدید. این نوشته همه اونچه که باید در مورد سئو در سال 2020 باشه رو در برنمیگرفت اما با توجه به طولانی شدن نوشته احتمالا در یک سری پست دیگه این عنوان رو بررسی کنیم. این پست برداشتی از چند مقاله وب سایت های زیر بود.
دیدگاهتان را بنویسید